Europa-Parlament 2019

7. september 2018

Linea er Sjællands V-kandidat til Europa-Parlamentet

På opstillingsmødet i Køge, den 19. april blev Linea Søgaard-Lidell valgt som Venstres kandidat for Sjælland til Europa-Parlamentsvalget den 26. maj 2019.

”Jeg glæder mig meget til at bruge det næste år, som VENSTRES kandidat på Sjælland, til at sætte en positiv EU-politisk debat.

Tiden er løbet fra at tale for eller imod unionen. Derimod er det uhyre vigtigt, at vi taler om, hvad vi vil bruge det politiske fællesskab i EU til, og hvordan EU skal udvikle sig fremadrettet. Den debat er yderst relevant at tage lige nu,”

”Som samfund står Danmark overfor mange udfordringer, som bedst kan løses i fællesskab med vores europæiske naboer.

Vi skal bruge et stærkt Europa til at håndtere blandt andet presset på vores klima og miljø, presset på vores demokratiske værdier og presset fra den globale konkurrence. Det Europæiske samarbejde skal styrkes på de naturligt grænseoverskridende områder,” siger Linea Søgaard-Lidell.

Til dagligt arbejder Linea Søgaard-Lidell som senior kommunikationsrådgiver i Vækstfonden.

Linea er kandidat i journalistik fra Aarhus Universitet, bachelor i europæiske studier, og kommer med en professionel baggrund inden for det EU-politiske område. Hun har blandt arbejdet på den danske EU-repræsentation i Bruxelles i forbindelse med Danmarks formandskab for Rådet i 2012, og har af flere omgange siddet i hovedbestyrelsen for Europabevægelsen.

Linea kommer gerne ud til debatter og medlemsmøder, så tøv ikke med at kontakte hende.

Hjemmeside: https://www.linealidell.com/

Facebook: https://www.facebook.com/lineasogaardlidell/